11 Kilder
Kick- off for Regional plan for kompetanse i Finnmark arrangert i november 2013
Arbeidsgruppenes dokumenter
Innspill
Kunnskapsdepartementenes viktigste sentrale føringer med relevans for utformingen av utdanningssystemet og kompetanseutviklingen i befolkningen framkommer i:
Opplæringsloven (1998)
Universitets- og høyskoleloven (2005) Fagskoleloven (2006)
Voksenopplæringsloven (2009)
St. meld. nr. 30 (2003-2004), Kultur for læring
St. meld. nr. 16 (2006-2007), ... og ingen sto igjen. Tidlig innsats for livslang læring.
St. meld. nr. 31 (2007-2008), Kvalitet i skolen
St. meld. nr. 44 (2008-2009), Utdanningslinja
St.meld. nr. 9 (2011- 2012), Velkommen til bords
St. meld. Nr. 20 (2012-2013), På rett vei
Kunnskapsdepartementet har lagt ytterligere sentrale føringer i
Ny GIV, Gjennomføringen i videregående opplæring (2011-2013)
Helse- og omsorgsdepartementet/ Kunnskapsdepartementet har anvist rammebetingelsene for kompetanseutviklingen i helse- og omsorgssektoren i:
St. meld. nr. 25 (2005-2006), Mestring, muligheter og mening. Framtidas omsorgs- utfordringer
St. meld. nr. 22 (2010-2011), Motivasjon, mestring, muligheter- ungdomstrinnet
St. meld. nr. 13 (2011-2012), Utdanning for velferd
Hovedavtalen (2010-2013), inneholder samarbeidsavtale om kompetansekartlegging og -utvikling i arbeidslivet.
St.meld.nr. 9 (2011-2012), Velkommen til bords.
VOFO, Voksenopplæringsforbundet i Finnmark: Forslag til tema: læring og kunnskap for voksne gjennom kurs i frivillige organisasjoner og studieforbund.